تبلیغات
مظلوم ترین مرد - انقلاب اسلامی ، ظهور و حکومت الله

منتظر "مصلح" خود باید "صالح" باشد


Admin Logo
themebox Logo
نویسنده :صالح
تاریخ:شنبه 10 مهر 1389-06:04 ب.ظ

انقلاب اسلامی ، ظهور و حکومت الله

مسئله ظهور منجی و قیام در راه خدا برای گسترش عدل در مکتب فکری شیعه از آن جهت که بسط عملی و عینیت توحید است همواره مهمترین اصل اعتقادی بوده است که حتی رکن رکین ولایت ، بخشی از آن محسوب میگردد   این معرفت ناب که در لسان قرآن و روایات و عرفای کامل به "حکومت الله" مشهور است واجد شرایط و اجزاء مختلفی ست که از درک بسیاری از مردمان اعصار مختلف دور و بلکه پوشیده گشته است تا سرالاسرار عالم برای خاصان باقی بماند و هر که در این بزم مقربتر و جان برکف تر است در آن کهف ، ایمن و ثابت دل و راسخ قدم بماند تا اراده الهی در ساعت مقرر فعلیت یابد 1 ...

بقیه در ادامه مطلب.......

مسئله ظهور منجی و قیام در راه خدا برای گسترش عدل در مکتب فکری شیعه از آن جهت که بسط عملی و عینیت توحید است همواره مهمترین اصل اعتقادی بوده است که حتی رکن رکین ولایت ، بخشی از آن محسوب میگردد   این معرفت ناب که در لسان قرآن و روایات و عرفای کامل به "حکومت الله" مشهور است واجد شرایط و اجزاء مختلفی ست که از درک بسیاری از مردمان اعصار مختلف دور و بلکه پوشیده گشته است تا سرالاسرار عالم برای خاصان باقی بماند و هر که در این بزم مقربتر و جان برکف تر است در آن کهف ، ایمن و ثابت دل و راسخ قدم بماند تا اراده الهی در ساعت مقرر فعلیت یابد 1 ...
امام خمینی سلام الله علیه همچون سلمان فارسی بنابر مشیت الهی تطهیر گشت و به اهل بیت اشرف ما سوی الله پیوست  2 تا با ورود به مرز عصمت و ولایت و خلافت ، افسانه وار بودن کامل شدن انسان و ممسوس در ولایت کلیّه شدن را در هم بشکند ؛ آن عارف صمدانی در سیر علمی و عملی خویش تطابق عینی و کامل معارف بر فقه و تاثیر فقه بر اخلاقیات را به اثبات رساند و این تابلوی درخشان را در برابر همه دیدگان بر افراشت که سایه و اثر حقیقت محمدیه در عالم ماده از یکسو عینیت "حقیقت"و "طریقت" و "شریعت" است  3 و از سوی دیگر ماحصل وحی جز اتمام و اکمال مکارم اخلاق نیست  4 . اگرچه شناخت شخصیت الهی امام راحل جز از شخصیتی چون او ساخته نیست اما دقت در یکی از زوایای ناشناخته حقیقت وجودی آن عارف کامل نه یک جام بلکه دریایی از معارف ناب را به رهرو راستین طریق آل الله مینوشاند چه اینکه او در عین اتصال کامل به خاندان عصمت ، در عصر ما و در برابر دیدگان ما زیست تا تفسیر حقیقی آیه شریفه " وَ ما أَرْسَلْنا قَبْلَكَ مِنَ الْمُرْسَلینَ إِلاَّ إِنَّهُمْ لَیَأْكُلُونَ الطَّعامَ وَ یَمْشُونَ فِی الْأَسْواقِ وَ جَعَلْنا بَعْضَكُمْ لِبَعْضٍ فِتْنَةً أَ تَصْبِرُونَ وَ كانَ رَبُّكَ بَصیراً (الفرقان 20) " عینیت خارجی یابد .
آن زاویه ناشناخته از یک جهت بیانگر یکی از مبانی متعالی عرفان شیعه و از جهتی دیگر بزرگترین بشارت بر شروع نهضت جهانی قائم آل محمد صلی الله علیهم اجمعین است . در مبانی معرفتی ما تطابق تشریع و تکوین و عینیت تصرفات تکوینی با تشریع قوانین برای شارع مقدس ، از بدیهیات و بلکه لوازم اعتقادی است  5 بدین معنا که تمامی دستورات اسلامی هماهنگ با نظام تکوین وضع گردیده و سیر رو بکمال هستی که به سمت مبداء خویش در جریان است در ظهور کامل دین و جهانگیر شدن اسلام تجلی می یابد و در این بین شارع مقدس تجلی تام همه صفات الهی و فعلیت بخش اراده او در عالم امکان است و این نه در حد یک کلمه مجمله بلکه یک حقیقت بسط یافته در طول تاریخ بشریت از آدم تا خاتم و از شروع اسلام تا قیامت کبراست .
واسطه فیض یا شارع یا صادر اول که وجود مقدس و ممتاز حضرت محمد صلی الله علیه و آله و اهل بیت شریف اوست نه تنها آیات الهیه و ریسمان مستحکم آویزان از عرش بلکه قانون گذار و مجری و فاعل اراده ذات اقدس اله است پس آنچه در این عالم در حال وقوع است نه تنها یله و رها نیست بلکه در محدوده حکومت خدا و در راستای مشیت اوست و همه این امور بدست آل الله اجرا میگردد 6 .
گرچه رسالت این نوشتار تبیین یکی از مهمترین مقولات ظهور منجی است اما از آنجا که لزوم بهره مندی از معارف ناب برای منتظران حقیقی و یاران موعود الهی اجتناب ناپذیر و اذن ورود ایشان به جرگه انصار الله است ناچار سطور دیگری را به این مهم اختصاص می یابد .
با بهره گرفتن از نافذترین بصیرتها و ناب ترین معارف برای گزینش برترین کلام امام خمنی (ره) بی شک یک جمله خودنمایی میکند که خود از اسرار الهیه و گرانبها ترین سخنان است و آن دُرّ نایاب که اکسیر اعظم منتظران و بیانگر مقام والای این مردالهی و تعریف کاملی ست از نهضت اسلامی او اینست " انقلاب در راه هدف الهی و استقرار حکومت الله همان است که انبیای عظام در راه آن فداکاری¬ها نمودند و پیامبر عظیم الشأن اسلام تا آخرین لحظات زندگی پر برکت خود در راه آن با همه توان، فداکاری و ایثار فرمود و امامان بزرگوار اسلام هرچه داشتند نثار آن کردند. ما نیز که خود را پیرو آنان و امت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم ( می¬دانیم باید اقتدا به آنان نموده و در سبیل حق، مشکلات را با صبر انقلابی تحمل نماییم و از خرابکاری¬های دغل بازان که آثار شکست و زبونی در آن مشاهد است نهراسیم و در راه هدف حق و اسلام بزرگ چونان انبیای عظام و اولیای معظم فداکاری و ایثار نماییم. خداوند تبارک و تعالی پشتیبان مجاهدین و یار مظلومان است."  7  

در این کلام نغز که روشنترین تابلوی شخصیت و روش امام در ایجاد نهضت جهانی اسلام است آنچه بیشتر خودنمایی میکند گستردگی حکومت الله و به هم پیوستگی اعجاز آمیز تمامی اجزاء آن است که در آیات و روایات متعددی صراحتا و تلویحا به آن اشاره گشته که هیچ حرکت و اتفاقی از دایره حکومت الله خارج نیست و همگان – چه خوب و چه بد- در راستای مشیت الهی در حال تلاشند . دینداران با ایمان و عمل صالح خویش و کافران با الحاد و افساد خویش اراده خداوند متعال را به فعلیت در میآورند و هرگز برای هیچکس گریزگاهی از این حکومت مطلقه نیست .

با این دیدگاه عرشی که در سرتاسر حرکت الهی امام موج میزند و در این عبارت شیوا به روشنی بیان گشته است ما نه تنها خود را در شرف طلوع خورشید انسان کامل می یابیم ، بلکه حرکت الهی نهضت اسلامی مان را متن ظهور منجی خواهیم یافت و حتی  پا را از زمینه سازی فراتر گذاشته و یقین می یابیم نهضت جهانی امام عصر بعنوان آخرین وصی خاتم الانبیاء و بزرگ عدالت گستر تاریخ بشریت از نیمه خرداد 1342 شمسی و با اراده و دستور و صد البته مدیریت مستقیم حضرت امام مهدی علیه السلام آغاز گردیده است که با مراجعه به مجموعه روایات علامات الظهور نیز به روشنی مشخص می گردد که فرایند ظهور منجی در یک بازه زمانی نیم قرنی و با وساطت 4-5 نسل محقق می گردد  8 که در این فرایند اگرچه در ظاهر مقدمات ظهور نهایی و خروج و قیام جهانی حضرت مهدی روحی فداه آماده می گردد اما در اصل و حقیقت با گسترش معارف الهیه و علم متکی بر اخلاق ، زمینه درک شخصیت الهی انسان کامل و امکان تبعیت کامل از او فراهم میگردد 9  لذا طلوع شخصیتی ممتاز و استثنائی که سرآمد فقهای شیعه و عارفترین سالکان سبیل الله است بعنوان لازمه طلوع مقدس انسان کامل و حکومت جهانی او مطرح میگردد تا پس از به رخ کشیدن وسعت وجودی انسان الهی ، مدیریت و روش حکومتداری او و استطاعت دفاع از حق و نبرد با ظالمان برای احقاق حق و برچیدن ظلم و فساد طلیعه عدالت گستر جهانی بر همگان آشکار گردد .
بی تردید طلوع آفتاب امامت نیز همانند غروب این آفتاب که در بازه زمانی خاصی و به وساطت منصوبان  10 حضرت حجة روحی فداه صورت پذیرفت ، توسط برگزیدگان خاص آن امام همام محقق گردیده است . با این تفاوت که آن غروب غم انگیز رویگردانی مردم از حق و عدالت و پای فشاری شان بر ظلم و فساد بود تا امام به عنوان مظهر اسماء الله جنبه غضب الهی را بر رحمت الهی پیشی دهد و مردمان غفلت زده ، رفته رفته به خویشتن خویش واگذار شوند. اما در این سوی با بیداری مستضعفان و حق طلبان و تلاش برای مقابله با ظلم و فساد خورشید عالم تاب هستی نیز باب رحمت الهی را بر خلایق گشوده است و برای اعلام یقینی ظهور قریب القوع خویش منصوبان خاص خود را از بین مستضعفان و محرومان بر انگیخته است که سید قمی 11  ، سید خراسانی منجمله این بزرگانند. البته باید توجه داشت آن اقبال عمومی به عدالت خواهی و ظلم ستیزی و مبارزه با فساد اقتضا می کند که این منصوبان خاص در درجه اول از ولایت مطلقه بهره مند باشند تا مرحله پیش از ظهور بطور یقینی و کامل در برابر دیدگان دوست و دشمن قرار گیرد و در درجه بعد لازمست با معیار قرار گرفتن تمامی تعالیم شیعه خصوصا در باب اجتماعات این خاصان و منصوبان حضرت ولیعصر از بیعتی همگانی نیز بهره مند باشند تا داستان غم انگیز بیعت شکنی اهل مدینه و اهل کوفه تکرار نگردد . یعنی رای به خبرگان رهبری معنای حقیقی این بیعت و پاسخ حق طلبان و ظلم ستیزان به فریاد عدالت گستری امام عصر علیه السلام است .
حکومت الله که شکست شیطان ، ایجاد بهشت در زمین و در سایه کمال توحید و بسط عدل است ، فرایندی طولانی است که از زمان حضرت آدم علیه السلام آغاز گردیده و رفته رفته مقدمات خویش را فراهم کرده است تا در زمان بعثت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم ، قوانین الهی و دستورات این حکومت کامل گشته و زمان اجرای کامل آنها فرا می رسد. اما ائمه هدی بعنوان وصیان نبی مکرم از این حق مسلم محروم گشته و به شهادت می رسند تا نوبت به آخرین وصی می رسد و او از باب مهلت " امهلهم رویدا "  12 و چون مردمان از معرفت الله بهره چندانی ندارند و در دام شیطان و نفسانیات خویش اسیرند از دیدگان غایب می شود . اما ولایت او باقی و مدیریت جهان و بعبارت بهتر سکانداری حکومت الله به دستان با کفایت اوست .
عقاید ، احکام و اخلاق اسلامی در سده های پی در پی شکوفا می گردد و عالمان عامل و ربانی هریک به نوبه ی خویش این امانت گرانبها را در ضمن ارتباط با ولی الله حفط و رشد و نما داده و به شاگردان برگزیده خویش می سپارند و آنها که عده و عُده یی برای تحقق وعده الهی دارند از کوششهای عملی و ایجاد حرکتهای اجتماعی دریغ نمی کنند .
 اما روح خدا در قرن چهاردهم هجری بر پیکره ایران اسلامی می دمد و امام خمینی که خود شخصیتی برخوردار از نابترین عقاید ، اصیل ترین احکام و پسندیده ترین اخلاق است پس از رسیدن به کمال ، عزم جزم خویش را در تقرب به ولی الله الاعظم بکار می گیرد و تجلی این تبعیت محض در تشکیل حکومت اسلامی که خود آخرین گام در برقراری حکومت الله است ، نمودار می شود .
نقشه پیش روی انقلاب اسلامی از سوی امام ترسیم گشته و توسط متفکران انقلابی تبیین می گردد ؛ گفتارها و نوشتارهای متعدد شهدای والامقام مطهری و بهشتی و برخی دیگر از بزرگان در این راستاست. اما در مرحله دوم نهضت جهانی امام راحل که با رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای آغاز می گردد به شیوه نوین و راهبردی از سوی معظم له بیان و تشریح می گردد . رهبر معظم انقلاب در بیانی شیوا مراحل پنجگانه نهضت جهانی امام خمینی (ره) را اینگونه
بر می شمرند:

مرحله اول : از بین بردن طاغوت و ایجاد انقلاب اسلامی
مرحله دوم : استقرار نظام اسلامی
مرحله سوم : ایجاد دولت اسلامی
مرحله چهام : ایجاد کشور و مملکت اسلامی
مرحله پنجم و نهائی : صدور اسلام و انقلاب و ایجاد جهان اسلامی 13

آری جمهوری اسلامی ایران که آخرین گام از حکومت الله و آغاز ظهور کامل دین اسلام و تجلی تام و کامل شخصیت انسان کامل و مدیریت الهی او بر جهان است با ورود به مرحله پنجم و نهایی خویش که عیناً ورود به مقدمات آخرین  14 ظهور منجی بشریت و تحقق وعده الهی است و در لسان روایات ما به " واگذاری پرچم حق از سوی سید خراسانی به مهدی موعود روحی فداه "  15 تعبیر گشته است که رسالت اصلی و غایت انقلاب اسلامی ایران می باشد و هم اینک با تبدیل ایران سرافراز به ام القرای مسلمین و مستضعفین و صدور انقلاب اسلامی و پیام جهانی اسلام عزیز به اقصی نقاط جهان و حضور راهبردی سیاسی- فرهنگی جمهوری اسلامی در جای جای جهان برای مشارکت در مدیریت اسلامی جهان و به چالش کشیدن نظام شیطانی لیبرال دموکراسی ، نه تنها ورود به مرحله پنجم از مراحل نهضت جهانی امام خمینی (ره) بلکه موفقیت سریع و شگفت انگیز در این مرحله حساس را نوید می دهد و این مسئله بسیار مهم و اصلی امروز جامعه ماست که به کرات از سوی معظم له و علی الخصوص از 14 خرداد 89 در عبارتهای متنوع و  بشارت آمیز ایشان مطرح می گردد ؛ مرور برخی از این دیدگاه های متعالی درک موقعیت کنونی نهضت اسلامی را آسانتر می کند ؛

"   امروز كشور شما - و شاید درست این باشد كه بگوئیم تاریخ شما - نگران رفتار من و شماست. ما امروز در یك موقعیت حساس از لحاظ تاریخى داریم زندگى می كنیم. نقش ما، تصمیم ما، فعل ما، ترك ما، بر روى نسلهاى آینده، بر روى سرنوشت كشور اثرگذار است؛ اگرچه همه‌ى دوران انقلاب از همین قبیل است. این سى سال، سى سالى است كه در سرنوشت تاریخى آینده‌ى ما اثرگذار خواهد بود؛ اما اینجور به نظرم می رسد كه این دوران، این شرائط سالهاى محدودِ كنونى، خصوصیتهاى ویژه و منحصربه‌فردى دارد.  وضع دنیا در حال تغییر است. شرائط سیاسى دنیا، موازنه‌هاى سیاسى و موازنه‌هاى قدرت در سطح دنیا در حال تحولات است و انسان شكل‌گیرى جدیدى را مشاهده می كند. شما كه دستى در سیاست دارید، خوب می دانید كه در این شرائط، همه‌ى عناصر حاضر در صحنه می توانند به نفع اهداف و آرمانهاى خود نقش بیافرینند، یا می توانند عاطل و باطل بمانند. آن وقتى كه جابه‌جائى‌ها دارد صورت می گیرد، تحولات جهانى دارد انجام می گیرد، یك عنصر بیكار، كم‌كار و غافل قطعاً در تحول آینده، در شكل جدیدى كه بناست بر اوضاع سیاسى دنیا حاكم شود، نقش ضعیف‌ترى نصیب خود خواهد كرد. عنصرى كه فعال است، هوشیار است، بیدار است، صحنه را رصد می كند، فعل و انفعالات را مى‌بیند و پیش‌بینى می كند، او می تواند در شكل جدیدى كه بناست به وجود بیاید، براى خود جایگاه محكم‌ترى، بابركت‌ترى و نزدیكتر به اهداف و آرمانهاى خود فراهم كند. شرائط امروز این است.  به همین منطقه‌ى خودمان، به خاورمیانه نگاه كنید؛ حوادثى كه امروز در خاورمیانه و حول و حوش مسئله‌ى فلسطین دارد اتفاق مى‌افتد، دیگر سابقه ندارد؛ شبیه این، هیچ وقت پیش نیامده است. این نشانه‌ى این است كه یك جابه‌جائى دارد صورت می گیرد، یك تحول دارد اتفاق مى‌افتد. در سطح دنیا هم كه نگاه كنید - جایگاه آمریكا، جایگاه برخى كشورهاى اروپائى، تأثیرات آنها در دنیا، نقش‌آفرینى‌هایشان - مى‌بینید تغییرات بزرگى در حال انجام است. در دوران این سى سال، در برهه‌هائى - كه من حالا یك مواردى را در ذهن دارم - شبیه این را ما دیدیم؛ اما امروز به شكل روشنى آدم این را احساس می كند.  اگر ما در این شرائط نقش‌آفرینى كنیم، یقیناً به نفع آینده‌ى كشور، آینده‌ى نظام و آینده‌ى تاریخ ما خواهد بود. این نقش‌آفرینى هم متوقف به این است كه در داخل، انسجام لازم، اقتدار لازم، انگیزه‌ى كافى، همكارى‌هاى صمیمى و تنگاتنگ وجود داشته باشد. به مسائل كشور، به مسائل قانونگذارى، به رابطه‌ى دولت و مجلس، به موضعگیرى‌هاى گوناگون در زمینه‌ى مسائل داخلى و خارجى، با این دید باید نگاه كرد؛ از این منظر باید همه‌ى این مسائل را دید. آن وقت خیلى از چیزهائى كه حالا ممكن است به نظر ماها در نگاه اول اهمیت پیدا كند، كم‌قدر خواهد شد و از اهمیتش كاسته خواهد شد. "  16
"  به نظر من امروز نظام سلطه در مواجهه‌ى با حركت اسلامى یك چنین حالتى دارد. جاپایش محكم نیست؛ زیرا بسیارى از شگردهاى تبلیغاتىِ استواربنیانِ قدیمىِ اینها براى مردم دنیا رو شده است. امروز در جامعه‌ى آمریكا، خشم عمیق از حضور قدرتمند لابى صهیونیستى بتدریج دارد توسعه پیدا می كند. این نارضائى در بین مردم آمریكا - كه مركز تحرك صهیونیستها و قدرتمندان صهیونیستى و سرمایه‌داران صهیونیست است - بتدریج دارد به وجود مى‌آید؛ البته رژیم حاكم در آمریكا بر مردم بسیار سخت می گیرند - یك نوع خاص سختگیرى - و آنچنان اینها را مشغول زندگى و گرفتار زندگى می كنند كه فرصت سر خاراندن ندارند؛ در عین حال این حالت دارد به وجود مى‌آید. این اطلاعات موثق ماست. در كشورهاى اروپائى هم به یك نحو دیگر. كشورهاى اسلامى كه معلوم است. كشورهاى خاورمیانه كه معلوم است. ملتها حالت نفرت - و بعضاً بغض - نسبت به رژیم ایالات متحده و مجموعه‌ى سلطه در دنیا دارند. این را هم نمی توانند جمع كنند؛ هى تلاش میكنند، اما نمی توانند جمع كنند. اگر نظام جمهورى اسلامى در دنیا سر نكشیده بود و طلوع نكرده بود، مشكل آنها به این زودى پیش نمى‌آمد و ممكن بود این مشكل پنجاه سال دیگر براى آنها بُروز پیداكند؛ ممكن هم بود این مشكل به این زودى‌ها پیش نیاید. اما حضور جمهورى اسلامى و ظهور جمهورى اسلامى كار را بر اینها مشكل كرده؛ لذا بشدت دشمنند. دشمنى هم می كنند؛ اما دشمنى دستپاچه و سراسیمه. دشمنى‌ها از این قبیل است. حالا كارهائى كه می كنند، تدابیرى كه می كنند، جنجالهائى كه می كنند، تبلیغاتى كه دنبالش می گذارند، یك قطعنامه در سازمان ملل، چند قلم تحریم، بعد هم بزرگنمائى تحریمها، بیش از آنچه كه واقعیت دارد این تحریمها را اهمیت دادن، بعد تهدید نظامى را هم به صورت احتیاطاً نیم‌بند پشت سرش نگه داشتن، همه به خاطر این است كه اینها در مواجهه‌ى با این حركت عظیم و متین و بنیانى اسلامى در كلیه‌ى جهان اسلام، دچار انفعالند. ملت ایران هم پیشرو این حركتند.  البته زحماتى را ایجاد می كنند؛ شكى نیست. در همه‌ى برخوردهاى اجتماعى زحمتهائى وجود دارد؛ اما انسان زحمتها را تحمل میكند براى اینكه به منافع بزرگتر و به نقطه‌ى عالى‌ترى برسد. امروز اینجورى است. بنابراین، این مقطع از این نظر كه گفتم مقطع حساسى است و احتیاج به كار هست، احتیاج به تلاش هست. "  17
" گر بخواهیم قضایاى كنونى كشورمان را تحلیل درست بكنیم و در تحلیل، به خطا دچار نشویم، باید از اینجا شروع كنیم كه یك جبهه‌بندى قدیمى‌اى بین ایران اسلامى و بین یك مجموعه‌اى وجود دارد. از عمر این معارضه و منازعه و جبهه‌بندى، سى و یكى دو سال می گذرد؛ جدید نیست. البته این جبهه‌ى مقابل ما تغییراتى هم دیده، ولى ما تفاوتى نكرده‌ایم. ما حرفمان همان حرف است، اصولمان همان اصول است، راهمان همان راه است. یك خطى را با سرعت گرفتیم، داریم حركت می كنیم. اهدافمان را مشخص هم كردیم. این اهداف، از اول هم در فرمایشات امام و در پایه‌هاى انقلاب، مشخص و معلوم بوده است. داریم به قدر توان جلو می رویم. لیكن جبهه‌ى مقابل تغییراتى داشته است، كم و زیاد شده؛ كسانى بودند، خارج شدند؛ كسانى نبودند، داخل شدند. امروز در این جبهه‌بندى، دو پدیده به چشم می خورد: یك پدیده این است كه طرف مقابل ما، جبهه‌ى مقابل ما نسبت به قبل دچار ضعف است؛ یعنى حركت جبهه‌ى مقابل، حركت به سمت نزول بوده است؛ ضعیف شده است. پدیده‌ى دوم این است كه جبهه‌ى ما به سمت قوّت است؛ یعنى حركت ما حركت رو به تقویت بوده. این دو پدیده، دو پدیده‌ى قابل استدلال است؛ یعنى حرفِ شعارى نیست، متكى به واقعیات است.... و توجه به قدرت الهى و صدق وعده‌ى الهى؛ كه این اساس همه‌ى كارهاست كه مطمئن باشیم به وعده‌ى الهى. خداى متعال كسانى را كه سوءظن به وعده‌ى او دارند، سوءظن به او دارند، لعنت فرموده است؛ «و یعذّب المنافقین و المنافقات و المشركین و المشركات الظّانّین باللَّه ظنّ السّوء علیهم دائرة السّوء و غضب اللَّه علیهم و لعنهم و اعدّ لهم جهنّم و سائت مصیرا»؛ یعنى خداى متعال كسانى را كه سوءظن به وعده‌ى الهى دارند، مذمت می كند. خداى متعال فرموده است كه «لینصرنّ اللَّه من ینصره»؛ «أوفوا بعهدى أوف بعهدكم». در راه خدا حركت كنید، خداى متعال كمك می كند. حالا این فقط هم وعده‌ى الهى نیست. ما اگر آدمهاى دیرباورى هم باشیم، آدمهاى كورباطنى هم باشیم كه نتوانیم درست وعده‌ى الهى را قبول كنیم، تجربه‌ى ما به ما این را نشان می دهد. كدام از عناصر اصلى انقلاب و دوستان انقلاب و طرفداران انقلاب و دشمنان انقلاب، چهل سال قبل از این، احتمال می دادند كه یك چنین اتفاقى در كشور بیفتد؟ یك حادثه‌ى به این عظمت، یك بناى به این رفعت به وجود بیاید؟ كى احتمال میداد؟ اما شد؛ به خاطر توكل به خداى متعال، به خاطر عزم راسخ، به خاطر نهراسیدن از مرگ، نهراسیدن از شكست، پیش رفتن به نام خدا و توكل به خدا اتفاق افتاد. بعد از این هم همین خواهد شد. "  18

با ورود به مرحله نهایی نهضت که در نگاه آخرالزمانی همان وقایع پیش از ظهور امام مهدی علیه السلام است، عملا نقشه راهبردی پیشرفت ایران اسلامی و نیل به اهداف انقلاب اسلامی منطبق با مراحل واپسین ظهور گشته و رفته رفته فهم پیام جهانی انقلاب برای همگان میسر می گردد و به موازات آن نه تنها حقانیت این پرچم برافراشته یکبار دیگر و بطور گسترده یی اثبات می گردد ، بلکه همه حق طلبان و عدالت خواهان جهان را به پیشوائی خود به سرمنزل عدل و توحید رهنمون می گردد .
در این مرحله که همزمان با روی کار آمدن دکتر احمدی نژاد ، برگزیده مستضعفین و عدالت طلبان بعنوان علمدار سید خراسانی است ، شعارهای اصیل نهضت خمینی کبیر دوباره بر سرزبانها افتاده و عمق نگاه و حرکت راهبردی بنیانگذار انقلاب اسلامی که شروع حتمی و قطعی ظهور اسلام در سراسر جهان است ، در گسترده یی کلان منتشر و تبیین و فهمیده می شود و این تبلیغ جهانی اسلام و شیوه حکومتداری و مدیریت جهانی اسلام نه تنها در بیانیه ها و سخنرانی ها ، بلکه بواسطه دیپلماسی عمومی دولت اسلامی و بعنوان هدف بزرگ دستگاه سیاست خارجی مورد اهتمام و پیگیری فعال در کلیه روابط خارجی قرار می گیرد .
مشهوره منقول از روات شیعه و سنی  19 که اشاره به حکومت اسلامی ایران در سالهای پیش از ظهور و اقتدار جهانی آنها دارد دقیقا به همین مرحله واپسین اشاره نموده و حقانیت و خط شکنی ایران اسلامی را در بحبوحه ظهور منجی بشارت می دهد .
اقتدار سیاسی ، قدرت بازدارنده دفاعی و نظامی ، رشد بالای علمی ، فنی و فنآوری ، مبارزه پیگیر با فقر ، فساد و تبعیض داخلی ، گسترش عدالت در شؤونات مختلف اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی ، برخورد ریشه یی با دشمنان داخلی و ناامید سازی هم پیمانان خارجی آنها ، روابط خارجی قوی و مستمر با تمامی ممالک خصوصا مستضعفین و محرومان جهان ، ورود به عرصه های مدیریت جهان و همراه سازی مغضوبین استکبار و دول و ملل محروم ، گسترش و نفوذ بیش از پیش قدرت رسانه یی و توجه به دفاع و تهاجم رسانه یی در سطح جهان ، تعمیق روابط با ملل مسلمان و پایفشاری بیشتر بر اتحاد اسلامی و نهایتا عزتمندی و عزم راسخ در ایستادگی در برابر شیطان بزرگ و دیگر مستکبران جهان همه و همه نشانه های پیروزی قریب الوقوع در آخرین مرحله نهضت جهانی خمینی کبیر (ره) و نیل به اهداف عالی انقلاب اسلامی است که مصادف با شروع انقلاب جهانی مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشد . ان شا الله
___________________________________________________________

1  . قال الله تبارک و تعالی : کلمة لااله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی / عیون اخبار الرضا
 2. قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم : سلمان منا اهل البیت / برخی مصادر اهل سنت : ابن سعد، طبقات الکبری؛ 4 / 72 و بیهقی،ابوبکر،دلائل النبوه، ترجمه، محمود مهدوی دامغانی،تهران، انتشارات علمی و فرهنگی،1361ه.ش،3 / 418.
برخی مصادر شیعی : عن محمد الحلبی عن أبی عبد الله علیه السلام قال: من اتقى الله منكم وأصلح فهو منا أهل البیت قال: منكم أهل البیت؟ قال منا أهل البیت قال فیها إبراهیم: (فمن تبعنی فإنه منى) قال عمر بن یزید: قلت له من آل محمد؟ قال: أی والله من آل محمد  أی والله من أنفسهم اما تسمع الله یقول: (ان أولى الناس بإبراهیم للذین اتبعوه) وقول إبراهیم: (فمن تبعنی فإنه منى) امام صادق علیه السّلام فرمودند: هركس از شما (شیعیان) كه تقوا پیشه سازد و خود را اصلاح نماید از ما اهل بیت است . راوی گفت: از شما اهل بیت است؟ فرمود: آری از ما اهل بیت است.در آیه شریفه آمده است هركس از من تبعیت كند از من است. باز عمر بن یزید سئوال كرد: آیا از آل محمد است؟ فرمود: آری به خدا قسم از آل محمد است از خود آنها . آیا نشنیده‌ای قول خداوند را كه می‌فرماید: سزاوار ترین افراد به ایراهیم كسانی هستند كه از او تبعیت می‌كنند و یا سخن ابراهیم در قرآن را كه : هر كس از من تبعیت كند از من است. تفسیر العیاشی، محمد بن مسعود العیاشی، ج 2، ص 231
در روایت دیگری كه شیخ مفید رضوان اللّه علیه در كتاب اختصاص آورده می‌خوانیم: نزد حضرت صادق علیه السّلام از جناب سلمان و جعفر طیار یاد شد و بعضى جعفر را بر سلمان تفضیل دادند و ابو بصیر نیز در آن مجلس حاضر بود.  بعضى گفتند: سلمان مجوسى بود مسلمان شد. پس حضرت صادق علیه السّلام از  جای بلند شد و به حالت غضبناك خطاب به ابا بصیر فرمود:  یا ابا بصیر جعله اللّه علویا بعد ان كان مجوسیا و قرشیا بعد ان كان فارسیا فصلوات اللّه على سلمان و ان لجعفر (علیه السّلام) شانا یطیر مع الملئكة فى الجنة .  فرمود: اى ابا بصیر خدا سلمان را از طایفه علوى قرار داد. بعد از آنكه در زمره مجوسى محسوب بود اگرچه در واقع به مذهب آنها نبود. و قرار داد او را از طایفه قرشى بعد از آنكه فارسى بود پس صلوات خدا بر سلمان باد . و به درستى كه حضرت جعفر شأنى دارد كه با ملائكه در بهشت طیران نماید. الاختصاص، شیخ مفید، ص 341 .
و نیز در رجال كشى روایت شده: نزد حضرت باقر علیه السّلام ذكر سلمان فارسى شد پس حضرت فرمود: مه لا تقولوا سلمان الفارسى و لكن قولوا سلمان‏ المحمدى ذلك منا اهل البیت . ساكت شوید نگوئید سلمان فارسى بلكه بگوئید سلمان محمدى این به جهت آنست كه از ما اهل بیت مى‏باشد. روضة الواعظین، فتال نیسابوری، ص 283 .
3.  عَوَالِی اللآَّلِی، عَنِ النَّبِیِّ ص قَالَ الشَّرِیعَةُ أَقْوَالِی وَ الطَّرِیقَةُ أَقْوَالِی وَ الْحَقِیقَةُ أَحْوَالِی وَ الْمَعْرِفَةُ رَأْسُ مَالِی وَ الْعَقْلُ أَصْلُ دِینِی وَ الْحُبُّ أَسَاسِی وَ الشَّوْقُ مَرْكَبِی وَ الْخَوْفُ رَفِیقِی وَ الْعِلْمُ سِلَاحِی وَ الْحِلْمُ صَاحِبِی وَ التَّوَكُّلُ زَادِی وَ الْقَنَاعَةُ كَنْزِی وَ الصِّدْقُ مَنْزِلِی وَ الْیَقِینُ مَأْوَایَ وَ الْفَقْرُ فَخْرِی وَ بِهِ أَفْتَخِرُ عَلَى سَائِرِ الْأَنْبِیَاءِ وَ الْمُرْسَلِینَ  مستدرك‏الوسائل ج  11 ص  174

4.  الشَّیْخُ الطَّبْرِسِیُّ فِی مَجْمَعِ الْبَیَانِ، عَنِ النَّبِیِّ ص أَنَّهُ قَالَ إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَكَارِمَ الْأَخْلَاقِ   مستدرك‏الوسائل ج 11 ص  188

 5. آیات 153 تا 157 سوره مبارکه البقره

 6. زیارت جامعه کبیره منقول از حضرت امام علی بن محمد الهادی علیهما السلام
 7. صحیفه نور، ج 15، ص 75.
 8. در روایتی که ابی خالد کابلی از امام باقر علیه السلام نقل نموده است حضرت در انتهای سخن خویش میفرماید " اگر من در زمان قیام اهل مشرق -ایرانیان که هدفشان از انقلاب برافراشتن پرچم اسلام و تسلیم آن به قائم ماست - میبودم خودم را تا ظهور او حفظ میکردم "  از این فرمایش حکیمانه میتوان برداشت نمود فاصله شروع انقلاب اسلامی ایران تا ظهور امام مهدی علیه السلام از عمر عادی یک انسان – هفتاد سال- کمتر است الغیبة نعمانی صفحه 273 و بحارالانوار ج 52 صفحه 243 

 9. بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی: ما به ظهور امام زمان(عج) این محبوب حقیقی انسانها نزدیک شده ایم زیرا معرفت ها پیشرفت کرده است.  03/09/1378

 10. سفرای اربعه که مسامحة ً نوّاب اربعه خوانده میشوند ( محمدبن عثمان عمری ، علی بن محمد سمری ، حسین بن روح نوبختی و عثمان بن سعید عمری )

  11.عن موسی بن جعفر علیهماالسلام قال : رجل من قم یدعوالناس الی الحق ، یجتمع معه قوم قلوبهم کزبرالحدید... بحارالانوار ج 57 صفحه 215
 12. سوره مبارکه الطارق 17

 13. بیانات ولی امر مسلمین در جمع کارگزاران نظام اسلامی 21/09/1380

 14. در لسان روایات شیعی به حتمیات مشهور است که عبارتند از : خروج سیّد خراسانی و یمانی، ندای آسمانی مبنی بر حقّانیت حضرت مهدی(ع)، شهادت نفس زكیّه و فرو رفتن سپاهیان سفیانی در منطقة بیداء (بیابان بین مدینه و مكّه ) / صدوق، محمد بن علی بن حسین، كمال الدین، ج2، ص650، طوسی، محمد بن حسن، الغیبة ص267، نعمانی، همان، صص169 و 172؛ مجلسی، محمد باقر، همان؛ ج52، ص204، طبرسی، فضل بن حسن، اعلام الوری،

 15. الغیبة شیخ طوسی ص 274 و الملاحم و الفتن سید بن طاووس ص 55
 16. بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شوراى اسلامى 18/03/1389

  17.دیدار با اساتید بسیجی دانشگاه 02/04/1389

 18. دیدار با کارگزاران نظام اسلامی  27/05/1389

 19. مصادر اهل سنت : ابن حماد جلد 1 صفحه 310 و ابن ابی شیبه ج15 ص 235 و ابن ماجه ج 2 ص 1366 و جامع سیوطی ج 3 ص 101  و مصادر شیعی : دلائل الامامه صفحات 233و235 و ملاحم سید بن طاووس صفحه 52 و بحارالانوار ج 51 ص 82


منبع:
http://tazohoor.ir/fa/index.php?option=com_content&task=view&id=549&Itemid=53




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نوع مطلب :

احمدی فر
چهارشنبه 14 مهر 1389 09:49 ب.ظ
سلام دوست عزیز
حالتون چطوره؟ خدا قوت
و با تشکر از زحمات شما در راه نورانی بشارت ظهور مولا صاحب الزمان(عج)
اجرکم عندالله
یا علی
پاسخ صالح : ممنون عزیزم
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر